dissabte, 6 de febrer del 2016

L'escultor de somnis. Roca dels Collars. 225 mts. 6b/A0 (6a ob)

Nico havia fet les dues vies que la flanquegen (Dioni i Camí d'Alfons), i ens comenta que eren molt bones sobre una roca collonuda. Aquesta resultarà ser poc homogènia, amb un darrer llarg molt bo, i la resta que no ens acaba de convèncer a cap dels tres.

Aproximació: Passat Coll de Nargó, a 2.5 Kms deixeu la C-14 i agafeu la L-401 direcció a Perles. A uns 3 Kms, deixeu la L-401 i a esquerra agafeu la carretera que puja a Canelles. 1 Km i poc després, just abans d'arribar a Canelles, trenqueu a esquerra i agafeu una pista en bon estat. La segui durant un parell de Kms. Aparqueu quan us trobeu un cartell de propietat privada. El camí segueix uns pocs centenars de metres fins a un mas, però el propietari no us deixarà aparcar al final. Veureu la paret a l'altre costat de la vall. Seguiu caminant la pista, fent un llarg tomb que us travessa la vall i us deixa al peu de la paret en una hora.

Comença el Nico i fa els dos primers llargs, 4at i 5è. Poc a dir. A mi em toquen els dos següents. L3 fàcil fins al final, on hi ha un 6b/A0. Provo en lliure una bona estona i no hi ha manera. Està ben protegit.  El L4 segueix una tònica semblant. Sortida fàcil, i arribada a la zona complicada. Ben assegurada, amb un parell de passos de placa flanquejant a esquerra (V/A0). Aquest sí surt en lliure. Deu ser 6b/6b+.  Els darrers llargs són per l'Òscar. L5 i L6 sense cap història, i un L7 magnífic, amb una fissura contínua, gairebé neta (un bolt i algun pont de roca) que es protegeix bé i l'encadena. Pot ser un 6b  de continuïtat.

Descens: De l'R7 grimpem uns metres fins la carena, i la resseguim a l'oest (baixant) fins trobar els ràpels de la Dioni. En 3 ràpels serem a peu de via

La roca collonuda. Haurem de tornar a fer les altres.

Ressenya

Nico al L1

Òscar al L3

Abans de començar la part dura del L4

Bona fissura del L7
Fotocim feta a peu de via -. Non-comment

LO SERGI ha dit...

UN ALTRA VEGADA SENSE XIST. QUINA PENA!!!!

Jaumegrimp ha dit...

Felicitats per la repetició! per cert, com vau trobar la via? llegint la ressenya és impossible de trobar...ja que diu a l'esquera de la Dioni i a la dreta de l'Alfons Baró...
Per cert jo també trobo a faltar Lo Xist!

Lo Gall ha dit...

Hola Joan, la via esta a pocs metres a la dereta de la Dioni.Una mica sinuosa la via, pero nomes pel ultim llarg mereix la pena.

Lo niko.

amb los jetos que fotem voleu mes xist, jajajaja

lo niko

Domzalski ha dit...

Fa uns deu dies mentres nosaltres feiem la Dioni hi havia dues cordades fent-la. Te bona pinta...

Lo Gall ha dit...

la roca molt bona la linea una mica sinuosa i el ultim llarg espectacular